Acta de la reunió del 10 de març del 2010

La reunió va començar amb l'explicació de la sessió anterior per part del moderador, Jesús Gutiérrez, i amb la realització d'una dinàmica de presentació per a propiciar la relació entre els consellers i conselleres després de les últimes incorporacions.

El segon punt arreplegava diferents temes relacions amb el treball desenvolupat en sessions anteriors. En primer lloc, els consellers i conselleres van posar en comú la informació que havien obtingut en les visites a les Cases de Joventut, espais on inicialment podien existir ofertes d'oci per a ells i elles. Encara que no tots van poder complir amb la seua tasca, es va poder arreplegar informació de tots els centres que va permetre analitzar que dos de les tres Cases de Joventut si que podien estar obertes a la participació d'ells en les activitats. Un parell de consellers va comentar inclús que havien quedat ja amb l'educador del centre per a organitzar una activitat a què invitarien també uns amics.

Arran d'açò, el grup va pensar en la possibilitat de visitar la Casa de Joventut amb més amics, per a realitzar activitats i poder donar a conèixer l'espai a altres persones, però finalment es va acordar no substituir una reunió del consell per una activitat més lúdica com podia ser esta, i simplement es va comentar que corresponia ja als consellers i conselleres informar els seus companys i companyes sobre estos espais i les possibilitats que oferia.

A pesar d'això, es va continuar parlant de la possible eixida a visitar algunes zones d'interés del municipi, recordant algunes propostes sorgides de la visita de Juan Campanar, com la cisterna, les sèquies o el casino. En este punt, es va proposar realitzar una activitat relacionada amb la temàtica de l'urbanisme, la d'organitzar un Fotoforum. Esta activitat es va acordar que consistiria a repartir càmeres d'usar i tirar entre els consellers i conselleres perquè, durant un període de temps comprés entre les dos pròxims reunions, pogueren fer un reportatge fotogràfic en què arreplegaren aquells aspectes que més podien agradar-los del municipi, i aquells altres que pogueren tindre deficiències o pensaren que podrien millorar-se. Una vegada plens els carrets, s'arreplegaran les càmeres i s'organitzarà una exposició, tenint encara que definir estes qüestions.

Per tant, tenint esta activitat en ment, es va pensar a enfocar l'eixida cap al Casino i la Cisterna per diverses qüestions com la seua proximitat al lloc habitual de reunió, per les seues possibilitats a l'hora de poder ser utilitzats com a espais d'exposició, pel seu interés cultural i històric, etc.; acordant realitzar-la el 31 de març, i aprofitant per a repartir este dia les càmeres fotogràfiques.

Una vegada concretats tots estos aspectes, el grup va continuar amb l'últim apartat d'este punt, corresponent al projecte d'Educació de realitzar activitats els caps de setmana. El grup va decidir aportar algunes idees quant a activitats que es podrien realitzar en eixe projecte, però també la de traslladar al centre la possibilitat de proposar activitats, tenint en compte que estem parlant d'un projecte que utilitzaria les pistes exteriors de centres educatius.

Finalitzant este punt, i veient que havíem hagut de dedicar la major part de la reunió, el grup va decidir passar al punt 5 que ja havia sigut ajornat en la reunió anterior, ajornant novament la resta de punts per a la pròxima reunió.

Per tant, Pablo i Laura, els actuals responsables de representar al CMI en el Consell de Participació Ciutadana, van comentar la seua intervenció en la reunió d'este consell, on es va fer un repàs de les activitats organitzades en l'últim any. Pel fet que l'hora d'estes reunions és ben entrada la vesprada, a les 19:30, els consellers van haver d'anar-se abans de la finalització de la reunió, però van comentar els diferents temes que van poder tractar-se durant la seua estada, i que realment eren els més importants de cara al seu propi funcionament. A més, Pablo va comentar que en avant tindria complicat poder continuar acudint a estes reunions, i es va decidir deixar per a la següent reunió l'elecció d'un nou representant, ja que alguns consellers i conselleres havien de consultar-ho abans de poder donar una resposta.

Per a finalitzar la reunió, es va triar nova moderadora per a la següent reunió, eixint triada Daniella A. Cardona, quedant per a la següent reunió que es realitzarà el 31 de març a les 17:30 en l'edifici de Quart Jove.