Acta de la reunió del 12 de gener de 2011 del CMI

Després de l'aturada del Nadal, tornaven a reunir-se els consellers i conselleres per a la sisena reunió del curs i primera de l'any, en la qual ens van acompanyar Eduard Hervás, Tècnic d'Educació i Infància, i Juan Campanario, Regidor d'Educació, Infància i Urbanisme.

Per a començar es va fer repàs dels temes i acords tractats durant l'última reunió, i es va triar una nova moderadora, Esther Sagredo, continuant amb l'ordre establit en reunions anteriors.

Posteriorment es va procedir al següent punt, on es va passar a avaluar l'activitat desenvolupada pels consellers i suplents a la Fireta de Nadal. Ells mateixos estaven contents de l'experiència i del resultat, però alguns assenyalaven la falta d'interès mostrada per alguns participants. També van mostrar la seua sorpresa en veure que alguns xiquets xicotets eren capaços de ficar-se en el joc i encertar les preguntes relacionades amb els drets dels xiquets. A aquesta avaluació es van sumar les veus dels dinamitzadors del CMI, d'Eduard Hervás i Juan Campanario, on tots lloem l'esforç i la implicació que havien tingut els consellers i suplents a l'hora de treballar en equip i cooperar per a portar avant les diferents activitats i torns que es van fer.

A continuació realitzarem una dinàmica denominada “el carter”, que va servir perquè es conegueren una mica més i per a posar a prova els seus reflexos. A la fi del joc cada conseller i consellera havia de dir un aspecte positiu d'un company i van eixir adjectius com a amable, extrovertida, respectuosa, simpàtic, bon company, bona moderadora, entre d'altres.

Per a finalitzar, arribarem al que va ser l'últim punt de la reunió del dia, ja que la visita de Bartolomé Nofuentes es va haver d'ajornar per a la següent reunió. En aquest punt Juan Campanario va exposar les competències que té l'àrea d'Educació, diferenciant a la vegada entre les obligatòries i les que per voluntat pròpia l'Ajuntament de Quart de Poblet desenvolupava amb la finalitat de millorar l'oferta i les possibilitats educatives de tots els veïns i veïnes.

Es va parlar per tant del treball que es desenvolupa per a vetlar per l'escolarització de tots els xiquets i xiquetes que tenen l'edat d'escolarització obligatòria, de la inversió que es fa per al manteniment dels centres educatius públics, de les beques a estudiants i subvencions a AMPAs de centres públics i concertats, i dels diferents programes i serveis subvenciones o finançats per l'ajuntament per a l'educació de les persones amb necessitats especials, entre altres activitats i programes desenvolupats.

Durant la seua explicació van ser molts els consellers i conselleres que van voler preguntar els seus dubtes, i alguns d'ells van servir per a descobrir que altres serveis o programes depenien d'altres àrees municipals, com a Serveis Socials o Joventut.

Per a acabar, es va recordar que per a la pròxima reunió vindria algú de l'àrea de Joventut a explicar-los les diferents competències que té aquesta àrea, i que la reunió es realitzarà en alguna de les Cases de Joventut repartides pel municipi, per a així conèixer de primera mà alguna de les instal·lacions municipals posades al servei dels joves.