Acta de la reunió del 9 de març de 2011

Aquesta reunió, la 9ª del curs, estava pensada per a evitar que les properes festes de les falles afectaren a l'assistència dels consellers i conselleres, per açò tan sols es portava dues setmanes pel que fa a l'anterior. 
En aquesta ocasió, el moderador de la sessió va ser Javier Navarro.




El punt principal de l'ordre del dia, i que va acabar consumint tot el temps de la reunió, va ser el relatiu a l'organització dels preparatius per a l'acte de celebració del premi de Ciutat Amiga de la Infància

Després de l'última reunió, on es van aportar diferents idees que implicaven als consellers i conselleres en algunes de les activitats previstes per a l'acte, faltava per concretar determinats aspectes després de consultar amb algunes associacions que havien mostrat interès a participar, i amb l'Ajuntament com a principal organitzador de l'activitat. 

En primer lloc, es va comentar el canvi de data de l'activitat, passant a realitzar-se el dissabte 9 d'abril, de 12.00 a 14.00, amb eixida en la plaça Sant Rafael i final en el parc de l'avinguda Sant Onofre. Després d'anunciar el canvi de data, se'ls va explicar les idees que s'havien treballat ja, com la participació d’Improasistencia organitzant actuacions teatrals amb el seu grup de Teatre i Dansa en el qual compten amb persones amb discapacitat, i en el qual alguns consellers han volgut integrar-se també per a participar a les representacions que realitzaran.

Després de fer un resum de les col·laboracions previstes, i el recorregut del cercaviles que es realitzarà, arribava el torn dels consellers i conselleres d'aportar de nou idees per a la seua participació dins de l'acte. 

El primer tema que va eixir va ser la importància de la difusió, on els propis consellers van comentar que realitzarien la difusió dins del seu propi centre, passant per les aules si els era possible, o be passant la informació als tutors perquè aquests s'encarregaren. 

També es va parlar de comptar amb fullets per a poder repartir entre els xiquets i xiquetes escolaritzats en el municipi, i aprofitar-los també per a deixar-los en espais municipals i repartir-los durant el cercaviles. 

En segon lloc, varem parlar de la participació que volien tindre en el discurs que es realitzarà en l'Avinguda Sant Onofre, una vegada acabat el cercaviles, per a açò van aprovar que durant la següent reunió acordarien un discurs d'agraïment pel lliurament del premi, i explicarien les raons de per què ens ho han lliurat. En últim lloc, i acabant passades les 19.00, van estar aportant idees d'activitats, eixint moltes propostes, encara que algunes d'elles complicades per la seua preparació o recursos necessaris. Finalment, i després de debatre algunes propostes, deixàrem per a la següent reunió concretar quines es durien a terme d'entre les següents propostes:
  • El Joc dels Drets del Xiquet: Joc que van utilitzar durant la Fireta de Nadal.
  • Declare la pau a…: Joc que van utilitzar durant la celebració del XXI aniversari de la Declaració dels Drets del Xiquet.
  • Futbol o Baló presoner: La idea és realitzar un joc amb pilota en el qual es vagen tractant els drets dels xiquets.
  • Contacontes: Activitat orientada per als més xicotets, sense temàtica concreta.
  • Que els consellers i conselleres porten dibuixos per a dissenyar uns adhesius que servisquen per a informar del premi o dels drets dels xiquets.
  • Que alguns es disfressen per a cridar l'atenció, “aconseguir somriures dels xiquets”, en paraules de la consellera Vicky, i repartir la publicitat que es tinga.
Finalment, i ja passant-nos de l'hora, parlàrem en l'últim punt de l'ordre del dia de la necessitat de treballar d'ara endavant la possible modificació dels estatuts per a, entre altres coses, mirar la possibilitat d'ampliar l'edat dels futurs consellers i conselleres, donant resposta a una demanda ja existent en anys anteriors. Amb açò es va arribar al final de la reunió, quedant per al dia 30 de març a les 17.30 a Quart Jove.

1 comentari:

Laura ha dit...

Hola! Sóc Laura Luján la consejera de 5º de primaria del col·legi Villar Palasí . !! Dir que em pareix molt bona la idea de fer el passacalle y de fer aquest blog i posar totes aquestes coses de les reunions . Y donar les gracies a totes el consejeres per les idees . Moltes gracies.